Skip to main content

AYOLLAR JURNALLARI

Vogue

Yorqinlik davrini yaratgan 10 ta jurnal

XIX asrning oxirida tadbirkor va Grolier Club asoschisi, janoblar uchun moda klubi Artur Bolduin turnur Nyu-York elitasining hayotini yorituvchi Vogue haftaligini yaratdi. Bu xonimlar va janoblar uchun mo‘ljallangan edi. Birinchi soni 1892-yilda chiqarilgan. Bugungi kunda jurnal butunlay “ayol” bo’lib, 20 mamlakatda nashr etilmoqda. Va nashrning “raqamli” kanallarining ko‘pligiga qaramay, uning yuragi hali ham qog‘oz jurnalidir.

Vogue — ning yuzi-Anna Vintur, nashrning bosh muhariri, 35 yildan ortiq vaqt davomida o‘z ishiga bag‘ishlagan. Aynan u Vogue-ni sanoatning shubhasiz etakchisiga aylantirdi. Shuningdek, u moda olamidagi ahamiyati jihatidan Oskar mukofotlari bilan taqqoslanadigan har yili o‘tkaziladigan Met Gala — ni taklif qildi. Va Vintur “Iblis Prada kiyadi”kult filmida Miranda Priestlining prototipiga aylandi.

Yorqinlik davrini yaratgan 10 ta jurnal

“Vogue-dan oldin men Harper’s Bazaar-da ishlaganman. Ular meni haddan tashqari jasorat uchun ishdan bo‘shatishdi. Men har kimga bunday ishdan bo‘shatishni tilayman-bu ajoyib bilim tajribasi. “Anna Vintur”

Cosmopolitan

Yorqinlik davrini yaratgan 10 ta jurnal

Cosmopolitan jurnali ham xuddi shunday boy tarixga ega. U 1886- yilda tashkil etilgan, ammo mavjudligining dastlabki yarim asrida ko‘proq adabiy nashr bo‘lgan. To‘ntarish yozuvchi Xelen Braun tufayli sodir bo‘ldi: 1965- yilda u nashriyotga Cosmo-ni maqsadli yosh va baquvvat ayollar uchun jurnalga aylantirishni taklif qildi. Bu g‘oya shu qadar “to‘xtab qoldi”, Braun bosh muharrir etib tayinlandi.

Yangi nashr etilgan glavred o‘zi bilan inqilobiy kontseptsiyani olib keldi, nashrni demokratik qildi va o‘quvchilar bilan “eng yaxshi do’stlar”sifatida muloqot ohangini to‘g‘ri qabul qildi. U cosmopolitanni xalqaro bozorga olib chiqib, nashrning mashhurligini bir necha bor oshirishga muvaffaq bo‘ldi. 

Bugungi kunda Cosmopolitan onlayn formatlardan faol foydalanmoqda, hatto o‘z telekanalini ham ishga tushirdi; shuningdek, sun’iy intellekt muqovasini yaratgan birinchi nashr bo‘ldi.

Yorqinlik davrini yaratgan 10 ta jurnal

“Tashqaridan qaraganda men sichqonman, lekin ichkarida, menga ishoning, men haqiqiy yo‘lbarsman”. Xelen

Marie Claire

Yorqinlik davrini yaratgan 10 ta jurnal

Yuqori sifatli jurnalistika yuqori moda va go‘zallik tajribasi bilan birgalikda Mari Kler bo‘lib, u dastlab Frantsiyada nashr etilgan va bugungi kunda dunyoning 20 dan ortiq mamlakatlarida keng tarqalgan. Uning nomi 1911- yilda nashr etilgan Margarita odu romanidan kelib chiqqan. 

Mari Klerning qahramonlari faol hayot tarzini olib boradilar, o‘z-o‘zini rivojlantirish va ta’lim bilan shug‘ullanadilar, shu bilan birga ular har doim ajoyib ko‘rinishga ega va moda va go‘zallik sohasidagi eng so‘nggi tendentsiyalarga amal qilishadi. Bu erda o‘quvchilar nafaqat dolzarb yangiliklar va tendentsiyalarni, balki madaniyat va psixologiyadagi yangi hodisalar to‘g‘risida qiziqarli tekshiruvlarni ham topishlari mumkin.

Yorqinlik davrini yaratgan 10 ta jurnal

“Sun’iy intellekt va ijtimoiy tarmoqlarni rivojlantirish moda sanoati uchun ajoyib haydovchidir. “Nikki Ogunnaike, Mari Klerning bosh muharriri”

——————————————-

ERKAKLAR JURNALLARI

Esquire

Yorqinlik davrini yaratgan 10 ta jurnal

Bir vaqtning o‘zida erkaklar porlashi qanday bo‘lishi mumkinligi haqidagi fikrni o‘zgartirgan afsonaviy jurnal. Uning hikoyasi 1933-yil noyabr oyida Chikagoda Devid Smart (noshir) va Arnold Gingrich (bosh muharrir) “muvaffaqiyatli janoblar” jurnalini ishga tushirgandan so‘ng boshlandi. Nashrning asosiy yutgan xususiyati uning mualliflari edi. Masalan, 1933- yil mart oyida Gingrichning Ernest Xeminguey bilan Nyu-Yorkdagi kitob do‘konlaridan birida tasodifiy uchrashuvi bo‘lmaganida, nashrning taqdiri qanday bo‘lishi noma’lum.

Ma’lumki, Esquire Truman kapotning “Tiffanidagi nonushta” romanini chop etgan, bundan oldin uni Harper’s Bazaar rad etgan va uni “odobsiz” deb hisoblagan. Esquire muharrirlari Devid Nyuman va Robert Benton ssenariysi bo‘yicha mashhur “Bonni va Klayd” filmi suratga olingan.

Qiziqarli fakt: 1957-yilda Esquire GQ deb nomlangan yangi jurnalni boshladi, u dastlab har chorakda moda ilovasi sifatida chiqarildi. GQ shu qadar muvaffaqiyatli bo‘ldiki, u 1993-yilga kelib Esquire-ni narx bo‘yicha ortda qoldirdi.

GQ

Yorqinlik davrini yaratgan 10 ta jurnal

GQ formati dastlab klassik porloq jurnal va reportaj jurnalistikasining kombinatsiyasidir. Endi bu moda, uslub, fan, biznes, muvaffaqiyat tarixi, sog‘liq, sayohat, ayollar, sport, avtomobillar va texnik yangiliklar haqida oylik nashr. Taniqli GQ uslubining yaratuvchisi Art Cooper bo‘lib, u jurnal kontseptsiyasini ishlab chiqdi — metropolda yashovchi yigitning sodiq porloq hamrohi.

 

Har bir sonda dolzarb tahliliy maqolalar chop etiladi, GQ har doim turli mavzularda ko‘plab tadqiqotlarni o‘z ichiga oladi, matnning yorqinligini moda fotosessiyalarining yorqin vizualligi bilan to‘ldiradi. GQ erkaklar didi va uslubining haqiqiy timsoliga aylandi va shu sababli ko‘pincha juda yuqori ijtimoiy mavqega ega bo‘lgan auditoriyaga ega bo‘ldi.

Yorqinlik davrini yaratgan 10 ta jurnal

“Bir marta mendan qabr toshimda qanday yozuvni ko‘rishni xohlayotganimni so‘rashdi. Mening javobim:u “ Grateful Dead va Outcastni yaxshi ko‘rardi”. Musiqa meni har doim yutuqlarga ilhomlantirgan”. Will Welch, GQ bosh muharriri.

Mens Health

Yorqinlik davrini yaratgan 10 ta jurnal

“Erkaklar jurnali” (Men’s Health) iborasini eshitib, birinchi navbatda nima haqida o‘ylaysiz? Ehtimol, eng mashhur javoblardan biri erkaklar salomatligi bo‘ladi. Nashr erkaklar auditoriyasiga moslashtirilgan bo‘lib, sog‘liq, munosabatlar, psixologiya, martaba, moda, texnika, sayohat, sport va kuchli jinsiy hayotning boshqa jihatlari haqida hikoya qiladi. 

Jurnal nisbatan yosh: birinchi soni 1987-yilda AQShda paydo bo‘lgan. Bugungi kunda erkaklar salomatligi Lotin Amerikasidan Indoneziyagacha bo‘lgan 47 mamlakatda 25 milliondan ortiq tomoshabinga ega. Qizig‘i shundaki, barcha asosiy ijtimoiy tarmoqlardan tashqari, erkaklar salomatligi Pinterest fotostendida hisob qaydnomasini rivojlantiradi va bugungi kunda 300 mingdan ortiq obunachilarni to‘playdi. Ushbu platforma uchun ta‘sirchan raqam.

————————————-

OMMAVIY MADANIYAT

Vanity Fair

Yorqinlik davrini yaratgan 10 ta jurnal

Birinchi marta “Vanity Fair” so‘zlari XVII asr baptistlar allegoriyasi bo‘lgan “ziyoratchining sayohati” da tilga olingan. Undagi Vanity fair yarmarkani “maqtanish va bo‘sh o‘yin-kulgi uchun joy” degan ma’noni anglatadi. Biroq, Uilyam Takeray bu iborani dunyo madaniyatida Filistning ingliz oliy jamiyatiga (1847-1848) kirishga bo‘lgan ehtirosli istagi haqidagi romani bilan mustahkamladi.

 

Vanity Fair jurnali 1913 yilda Konde Montrouzom Nast tomonidan tashkil etilgan va o‘shandan beri Amerikaning o‘zgaruvchan madaniy landshaftini hujjatlashtirgan. 

Bugungi kunda Vanity Fair san’at va madaniyat haqida batafsil reportajlar, ta’sirchan profillar va sharhlarni taqdim etishda davom etmoqda. U jiddiy jurnalistika va jozibali fotografiya aralashmasini saqlab qoladi. Vanity Fair nashri milliondan ortiq nusxada, umumiy auditoriyasi esa 12 milliondan ortiq o‘quvchi.

Yorqinlik davrini yaratgan 10 ta jurnal

“Sanoatdagi 20 yildan keyin tan olishim mumkin: men “qalin teriga” aylandim. Radika Jons, Vanity Fair bosh muharriri

Текст: