Skip to main content

Internetdagi reklama bannerlari yetarlicha diqqatni tortmay qoldi, hamda ularning samaradorligi kamaydi. shu sababli endi ularni interfaol qilishmoqda

Har qanday sarmoya kabi reklama ham aniq hisob-kitobni va muvaffaqiyat keltiruvchi shartli mezonlarni talab qiladi. Biroq, biz voqelikni psixo-neyron idrok etuvchi tirik iste’molchilarni inobatga olishimiz kerak. Shuning uchun reklama samaradorligini tahlil qilish murakkab va texnologik jihatdan murakkab jarayon bo‘lib, u har doim ham ob’ektiv baholashni ta’minlay olmaydi. Masalan, televizorda ko‘rilgan reklama yoki ko‘chadagi banner iste’molchining istagiga ta’sir qilishi mumkin – lekin bilvosita yoki biroz vaqt o‘tgach. Va internet-reklama faqat tanlangan auditoriyaga qaratilgan bo‘lishi kerak. Qanday bo‘lmasin, brendlar juda muvaffaqiyatli reklamaga homiylik qilishni xohlashadi va marketologlar har yili muvaffaqiyatga olib boruvchi yangi mezonlarni joriy qilishadi.

“Ko‘rilganlik” diqqatni tahlil qilishning asosiy komponenti sifatida

Bir necha yil oldin “ko‘rilganlik” nomli o‘lchov birligi ommalashdi. U nechta odam veb-sahifalarni ochganida ma’lum bir reklama bannerini ko‘rganini hisoblaydi. Bunda bannerning ma’lum qismi ko‘rilgan bo‘lsagina hisoblanadi: deylik, Google’da bu ko‘rsatkich banner umumiy maydonining 50% bo‘lishi kerak.

Biroq, hatto yaxshi ko‘rsatkich ham auditoriyaning diqqatiga sazovor bo‘lganini kafolatlamaydi – bu shunchaki, banner veb-saytda paydo bo‘lgan xalos (boshqalari qatorida). Bu reklama ongli ravishda ko‘rilganini ishonch bilan aytib bo‘lmaydi. Marketologlar esa namoyishning aniq vaqti va o‘zaro ta’siriga asoslangan kampaniyalar uchun to‘lashni istashmoqda. Ba’zi mediaplatformalar endilikda oddiy “ko‘rilganlik” ko‘rsatkichlaridan voz kechishmoqda va “yaratilgan interfaollik” bosqichiga o‘tishmoqda.

Bir harakatda

<9 – IPA Touchpoints’ning kross-media maʼlumotlar bazasining soʻnggi topilmalari shuni koʻrsatadiki, odamlar har kuni oʻrtacha besh soat kontentni isteʼmol qilish va shu vaqtning 84 daqiqasini reklamalarni koʻrish uchun sarflashsa-da, ular bu reklamalar bilan toʻqqiz soniyadan kamroq vaqt davomida oʻzaro aloqada boʻlishadi

Bannerning interfaolligi va kreativligi

Mutaxassislarning ta’kidlashicha, 2023-yilda reklama kampaniyalarida biz o‘zaro ta’sir ko‘rsatkichining kelishilgan chegarasiga yetgan namoyishlarga ko‘proq e’tibor berishni boshlaymiz. Reklama samaradorligini hisoblashning murakkab tizimi iste’molchi ko‘radigan Internet-banner yoki videoni tayyorlashga ehtiyotkorlik bilan yondashishni talab qiladi.

Tajribalar shuni ko‘rsatdiki, ijodkorlikdagi farqlar brendni eslab qolishni 17% ga oshirishi mumkin va foydalanuvchi uchun mos bo‘lgan kontekstda joylashtirilgan reklamalar har ming soniyada e’tiborni 13% ga oshiradi. Bundan tashqari, yon panellar sarlavha yaqinida joylashganlarga qaraganda, chapdagilar o‘ngdagilarga qaraganda, videoga ega bo‘lgan kreativlar videosizlarga qaraganda ko‘proq e’tiborni jalb qilishi, va vertikal videolar gorizontallardan ko‘ra qiziqarliroq bo‘lishi aniqlandi.

>55 – ushbu yoshdagi odamlarda faol va passiv e’tibor darajasi 18-24 yoshli yoshlarga qaraganda 1,5 baravar yuqori

Foydalanuvchilarning ko‘zlari qayerga tushishini va banner reklamalari qanday reaksiyalarni keltirib chiqarishini tahlil qilish uchun Teads, Havas Media Group agentligi bilan birgalikda 2018-yildan AQSh va Buyuk Britaniyadagi 2000 dan ortiq ishtirokchilarni kuzata boshlashdi. Diqqat kishilarning ekran oldida o‘tkazgan vaqti va veb-saytlarni aylantirish tezligidan foydalangan holda o‘lchandi, bundan tashqari tahririyat mazmuni dizayni va konteksti, reklama formatlari va o‘quvchilar demografiyasi kabi 15 dan ortiq omillar tahlil qilindi. 2022 yilda “Triniti loyihasi”ning yakuniy tadqiqotida aytilishicha, xususan, yangiliklar, fan va sport saytlari ko‘proq o‘zaro ta’sirlarni keltirib chiqaradi va shuning uchun u yerda joylashtirilgan reklama foydalanuvchilar e’tiborini ko‘proq jalb qiladi.

Bir harakatda

Interfaol banner turlari

Shuni ta’kidlash kerakki, interfaollik ko‘rsatkichlarini standart videolar va bannerlarga to‘liq moslashtirib bo‘lmaydi. Shu sababli, sanoat narxlarning elementi sifatida “interfaollikni” yaxshiroq tahlil qilish va o‘lchash uchun kreativlar, bannerlar, o‘yinlar va videolar sohasidagi innovatsiyalarni faol ravishda rivojlantira boshladi. Mana ulardan ba’zilari.

Standart interfaol banner

Bannerni bosganingizda, ba’zi harakatlar sodir bo‘lishi kerak: kursorni siljitish, videoni yoqish, tezkor viktorina o‘ynash yoki o‘yin o‘ynash. Misol uchun, Jasper Market o‘zlarining interfaol axborot byulletenlari uchun banner yaratdi. Bosish orqali iste’molchilar o‘z ismlarini qo‘shib, keyingi safar elektron pochta orqali xabarnomalar olishlari mumkin.

360 gradusli video

Ushbu turdagi video-kampaniya iste’molchilarga yangi krossovka yoki ko‘chmas mulk bo‘ladimi, mahsulotni har tomondan ko‘rish imkonini beradi. Facebook va Youtube ijtimoiy platformalari ushbu video formatning relizlarini texnologik jihatdan qo‘llab-quvvatlaydi, bu esa brendlar uchun bunday videolarni ishlab chiqarishni moslashtirishni tezlashtirish imkonini beradi.

Bunday videolarning eng ommaboplaridan biri Oreo pechenyelarining reklamasidir. Ko‘rish vaqtida videoni ekranning istalgan joyiga olib borish orqali tomoshabin orqada, tepada yoki yon tomonda nima sodir bo‘layotganini (videoni to‘xtatmasdan) ko‘ra oladi. Xuddi Villi Vonkaning shokolad fabrikasi kabi Oreo ham o‘zining mo‘jizaviy fabrikasi bo‘ylab sayohat qiladi.

Bir harakatda

Ovozli interfaol reklama

Auditoriya bilan bog‘lanishning eng yangi usullaridan biri bu ovozli boshqaruv opsiyasi bilan birga keladigan interfaol ovozli reklamadir. Masalan, Pandora tinglovchilarga reklamaga ovoz chiqarib javob berish imkonini beruvchi reklama formatining yangi turini sinovdan o‘tkazishni boshladi. Reklama savol berib, signal ohangini eshitgandan so‘ng bizdan “ha” deyish taklif qilinadi. Keyin reklama ko‘rib chiqilayotgan mahsulot yoki brend haqida ko‘proq ma’lumot beradi. Yangi formatni sinovdan o‘tkazayotgan debyut reklama beruvchilar qatoriga Doritos, Ashley HomeStores, Unilever, Wendy’s, Turner Broadcasting, Comcast va Nestle kiradi.

O‘yinli reklama bannerlari

Hozirgi vaqtda interaktiv reklamaning eng mashhur turlaridan biri bu o‘ynaladigan reklamadir. Iste’molchi ilova yoki o‘yinni oldindan ko‘rish uchun maqsadli harakatni amalga oshiradi. Misol uchun, foydalanuvchini ko‘rib chiqish bosqichiga yoki hatto mahsulotni sotib olishga olib keladigan juda oddiy jumboqni hal qilish so‘raladi. Aynan ushbu turdagi interfaol reklama smartfonlar mobil vaqtning 70% dan ortig‘ini, shuningdek, foydalanuvchilar ommaviy axborot vositalarida o‘tkazadigan umumiy vaqtning 21% ni egallashi tufayli tobora ommalashib bormoqda. Facebook jamoasi ijtimoiy tarmoq ichidagi o‘yinlar uchun vositalarni taqdim etadi, bu esa brendlarga o‘z integratsiyalarini yaratish imkonini beradi. Misol uchun, OCBC Bank o‘zining tabiatni muhofaza qilish borasidagi sa’y-harakatlarini namoyish qilish va odamlarni o‘z xizmatlarining afzalliklari haqida xabardor qilish uchun mashhur “ushla va to‘pla” formatidan foydalangan holda mobil o‘yin yaratdi.

Ijtimoiy-demografik omillar

Yana bir fikr bor. Amplified Intelligence e’tiborni o‘lchash firmasi asoschisi Karen Nelson-Fildning so‘zlariga ko‘ra, ko‘rinish va hatto interfaollik “murakkab xulq-atvor muammosiga soddalashtirilgan yondashuvdir”. Yaxshi valyuta yaxshi ma’lumotlarga asoslanganligiga ishongan Nelson-Fild o‘tgan yil davomida OMD media agentligi va boshqa texnologiya platformalari bilan hamkorlikda nima e’tiborni jalb qilishini va bu yosh, guruh, reklama formati, reklama davomiyligi va reklama bannerining ijodiy sifatiga qarab qanday o‘zgarishini tushunish uchun sinovlarni o‘tkazdi. Tadqiqot Twitter, TikTok, Facebook va Instagramda faol va passiv e’tiborni o‘lchadi.

17% – reklama kreativligidagi farq brendni eslab qolishni shuncha foizga yaxshilaydi

Tadqiqotlar shuni ko‘rsatdiki, ijtimoiy tarmoqlar uchun maxsus yaratilgan qisqa reklamalar uzoq reklama birliklariga qaraganda samaraliroq. “Uzoq formatli videolarni televizorda namoyish etish tavsiya etiladi, chunki unda foydalanuvchining diqqati ko‘proq qaratilgan bo‘ladi”, deydi Nelson-Fild.

Bir harakatda

Platformalar turli darajadagi e’tiborni talab qilishini bilish ham muhimdir. TikTok eng kuchli faol e’tiborni ushlab turgan bir vaqtda, Twitter passivlik va faollikdan iborat umumiy e’tibor bo‘yicha eng yaxshi natijalarni ko‘rsatdi. Ovoz yoqish imkoniyatidan keyin Facebook reklamasiga e’tibor sezilarli darajada oshdi. Bundan tashqari, e’tibor darajasi inson yosh bilan birga sezilarli darajada oshadi. Yahoo o‘z tadqiqotida 55 yoshdan oshgan odamlarning faol va passiv e’tibor darajasi 18-24 yoshli yoshlarga qaraganda 1,5 baravar yuqori ekanligini ma’lum qildi. Ko‘rinib turibdiki, bularning barchasi yoshlarning asosan ijtimoiy tarmoqlar muhitida o‘sib ulg‘ayganligi, qisqa videolar va tez aylantirishlar bilan bog‘liq.

CPM – reklama sohasida narx belgilashning eng keng tarqalgan va elementar usuli bu CPM (cost per 1000 impressions) — ming auditoriya birligini qamrash qiymati. Ushbu valyuta taxminan 1995 yilda birinchi veb-brauzerlardan biri bo‘lgan Netscape va Infoseek qidiruv tizimi hisob-kitoblari uchun asos sifatida qabul qilinganda yo‘lga qo‘yildi. Bugungi kunda Google kompaniyaning reklama hamkorlari orasida 1000 ta namoyish uchun to‘lov shaklini moslashtirgan

Текст: